Sportavtal får Brightnest att växa
I slutet av september stod det klart att Brightnest marketing får tillgång till annonsytor vid utvalda nationella och internationella sportevenemang. Nu står det klart att Anna Kemnevall och Adam Polewey rekryteras, med fokus på försäljning.
Anna Kemnevall har lång erfarenhet av försäljning med fokus på större kunder, och kommer senast från Telia. Adam Polewey har en bakgrund i digital marknadsföring, enligt ett pressmeddelande från Brightnest.
– Det känns fantastiskt att när vi nu allt mer trycker på gasen framåt får med oss Annas och Adams erfarenheter av strategisk försäljning, och våra kunder får tillgång till ännu mer kunskap, säger Julia Mårdestam, som driver Brightnest Marketing tillsammans med Caroline Gröntvedt. Hon flaggar för att fler rekryteringar kan vara på gång.
– Ett år med Brightnest Marketing har gått fort. Det har varit jättespännande att se vad man kan göra på olika digitala ytor, och vi är stolta över våra samarbetspartners som vågar provar nya grepp och kanaler. Framtiden ser definitivt ljus ut, och vi vill gärna ha med fler på den resan, säger Caroline Gröntvedt.