Kalix Tele24 tar över växeln hos Svenskt Näringsliv

Kalix Kundtjänstföretaget Kalix Tele24 tar över näringslivsorganisationen Svenskt Näringslivs telefonväxel.

- Det här är den viktigaste affären vi har gjort på länge. Med ungefär 35.000 samtal i månaden blir Svenskt Näringsliv en av våra större kunder, säger Mats Winge, försäljningschef på Kalix Tele24.

Svenskt Näringslivs cirka 50 medlemsorganisationer ligger samlade i en Telia Touchpoint och alla har sina egna växelnummer och sina egna specifika rutiner. Därutöver ingår ytterligare ett femtiotal anropsnummer, vilket gör det till ett komplext uppdrag.

- Telefoni är en viktig kanal i vår relation med våra medlemsföretag och säkerställer att vi kan ge hög service och snabb hjälp. Det är också viktigt att de bemöts professionellt och med hög kompetens, säger Kristofer Kjell, IT-chef hos Svenskt Näringsliv.

Samarbetet inleds i månadsskiftet mars - april.