Helikopter går in i The Social Generation

Piteå Mediaentreprenörerna Anders Westergren och Peter Eklöf säljer hälften av sitt bolag till Helikopter Brand Design.

Helikopter Brand Design, med kontor i Piteå, Skellefteå och Falun, har jobbat med The Social Generation sedan det företaget bildades. The Social Generation har varit underleverantör och en del av Helikopters digitala erbjudande. Under våren har företagen diskuterat fördjupat samarbete.

- Vi blir en viktig del av erbjudandet och får vara med om att driva den digitala utvecklingen inom en av Sveriges största strategiska designbyråer, säger Anders Westergren, The Social Generation.

– Webb, sociala medier och innehåll för digitala kanaler är en självklar del av marknadskommunikationen idag och behöver integreras fullt ut, från strategi till produktion. Tillsammans kommer vi kunna driva utvecklingen inom exempelvis webb och mobilt istället för att bara följa med den, säger Mats Långström, vd för Helikopter Brand Design.

The Social Generation säljer digital kunskap i form av webb, strategi och innehåll. Till de mer kända projekten hör Fabriken, ett digitalt läromedel för nutidsorientering, utvecklat tillsammans med radio- och TV-produktionsbolaget Massa Media.

Helikopter Brand Design bildades 1996 och har haft en stark tillväxt senaste fem åren, och är nu en av Sveriges största strategiska designbyråer.

Annons