Oh My satsar på mat och dryck
För satsningen har man bildat ett nytt affärsområde och skapat ett team med en sommelier, en extraknäckande krogmedarbetare, en produktdesigner och en konsumentproduktexpert.
- Vi har gjort mängder av jobb inom segmentet, men varit dåliga på att visar upp och sälja in att vi är jävligt duktiga på mat och dryck. Vi har stor erfarenhet och förståelse för branschen och vet att den skiljer sig från många andra både i hur den fungerar och vilka ekonomiska förutsättningar man har som krögare, säger Frida Ågren, ansvarig för det nya affärsområdet Oh My Mat & Dryck.
En restaurang som Oh My arbetat med är Facit Bar i Umeå. För det restaurangkonceptet fick man guld i Svenska Publishingpriset. Inom konsumentprodukter har man arbetat med Smilig Cashew, Gin Gin och This is How.
Den nya satsningen ska lanseras i vår på en popup-krog i Stockholm.
- Vi vill visa att vi fattar branschen och kommer så klart att samarbeta med några av våra nuvarande kunder för att kunna erbjuda en kul och bjussig sittning. Servering står vi själva för, där har vi mycket erfarenhet, säger Andreas Johansson, kreativ chef på Oh My.