Oh My och Yours vinner designpris
Oh My vann guld i kategorin förpackningar - dryck för flasketiketterna till Gingin. Det blev dubbla guld då man också vann i omröstningen peoples choice
- Det känns såklart jättekul! Vi ville själva ta fram en flaska som vi hade velat ha i barskåpet eller på bokhyllan, och det här känns som ett kvitto på att vi träffade rätt, säger Sandra Bergström, designchef på Oh My.
Yours tog silvermedaljen i kategorin redaktionellt - kundtidning för arbetet med LKAB-magasinet Kultje, som handlar om den gröna omställningen.
- Att vinna priser är stort. Att få bidra till den gröna omställningen är större. Friheten vi fick för att ta fram tidningen, bildspråket och illustrationerna var avgörande för att förverkliga vår idé – att få hela Sverige att vända blicken mot norr. Vi är stolta över att ha förverkligat den visionen, säger Elin Boström, formgivare på Yours kommunikationsbyrå.
Tävlingen Svenska Designpriset arrangeras av Batteri Kommunikation AB och har som syfte att främja och utveckla svensk design och kommunikation. Bidragen bedöms utifrån hantverk, förmåga att kommunicera, skapa effekt och förmedla känsla.