Oh My satsar på e-handel och AI

Piteå Piteåbaserade reklambyrån Oh My satsar på e-handel med dotterbolaget Kreng och ska anställa fler för att erbjuda AI-design.

Oh My har förvärvat Stockholmsföretaget Kreng med fem medarbetare som är specialister på e-handel.

– Kreng kompletterar vårt erbjudande och ger oss chansen att nyttja våra befintliga resurser i koncernen bättre. Det känns kul att ha tekniska experter på området i vårt byrånätverk då det gör att vi kommer att kunna hitta synergier mellan bolagen som leder till fler och bredare affärer. Tillsammans är vi nu över 50 personer inom utveckling och kringtjänster i Piteå, säger Sara Thun Arodén, vd för Oh My.

Kreng jobbar redan med flera lkända kunder som SOS Alarm, Stockholm filmfestival, Polardörren och Sandlund/Hossain. 

Samtidigt satsar Oh My också på AI, artificiell intelligens, genom att anställa specialister på området. De senaste månaderna har Oh My sett ett växande intresse från sina kunder att köpa AI-design. Bland annat har This is How, Bodens kommun och Infometric använt sig av Oh My:s expertis inom AI-design.

– För ett halvår sedan föreläste jag om vad som var en kul grej, nu får jag kunduppdrag baserade på AI-design, säger Annika Bäckström, designer och AI-specialist på Oh My.

Oh My planerar att anställa fler inom AI-design. Dels för att möta dagens behov, dels för att stå rustade inom ett område som väntas bli en allt större del av företagets affär kommande år.

– Allt pekar på att det här området kommer att växa sig allt större. Vi vet inte säkert, men faktum är att AI-design i ett långsiktigt i perspektiv kan förändra våra arbetsuppgifter, så att framtidssäkra oss på området känns som en självklarhet, säger Sara Thun Arodén.