Coops personal styr en del av sponsringen
Med Personalpotten får 40 medarbetare varje år 5.000 kronor att dela ut till valfritt ändamål i regionen.
- Reaktionerna har varit oerhört positiva bland vår personal och vi bevisar än en gång att vi vill vara den goda kraften i Norrbotten, säger Helene Ljungstedt, chef för marknad, kommunikation och hållbarhet på Coop Norrbotten.
Personalpotten innebär att en central sponsorgrupp varje år väljer ut 40 medarbetares motiveringar och de medarbetarna får sedan 5.000 kronor var att dela ut. Kriterierna för vilka motiveringar som väljs är att de ska gynna en förening, organisation eller en verksamhet som gör ett gott avtryck lokalt eller regionalt.
- Vår sponsring har främst gått till idrott genom åren, dels några av länets elitidrotter, dels många idrottsföreningars barn- och ungdomsverksamheter. Vi försöker i den mån som det går säkerställa att vår sponsring fördelas jämnt över länet och jämnt mellan killar och tjejer. Från och med i år stöttar vi även Samspel i Norrbotten som hjälper föreningar att erbjuda sina barn och ungdomar en trygg och säker idrottsupplevelse, säger Helene Ljungstedt.