Vinter gör kampanj med Sibylla och Björn Borg

Luleå Snabbmatskedjan Sibylla firar i år 90 år genom en kampanj tillsammans med tennislegendaren Björn Borg. Bakom lanseringskampanjen ligger ett samarbete mellan Sibylla och kommunikationsbyrån Vinter i Luleå.

När Sibylla grundades 1932 var man först med "street food" i Sverige. I samband med 80-årsfirandet blickar man också framåt med en av de största lanseringarna någonsin. Man lanserar en ny hamburgare tillsammans med Björn Borg.

Den kommunikationsbyrå som arbetat med utformningen av kampanjen är Luleåföretaget Vinter.

- Vinter har varit vår partner i flera år nu och de har verkligen hjälpt oss att revitalisera Sibyllas varumärke. Att bibehålla det som är vår själ, men ändå gå framåt. Även när det gäller produktutvecklingen har vår konceptchef Malin Björk, och hennes team, jobbat sida vid sida med Vinter, säger Per Stenlund tillförordnad vd för Sibylla.

Vinters kreativa chef Magnus Ahlqvist kan konstatera att efter hårt arbete går kampanjen nu live.

- Det har varit en lång gemensam resa som handlat om att lösa många olika delar, inte bara själva kampanjen, för att lösa lanseringen av en helt ny produkt. Det har varit komplext, men Sibylla har visat modet att satsa och tänka nytt. Dessutom har de gett oss kreativt spelrum att utveckla deras kommunikation och erövra en folkligare tonalitet som de nu är ensamma om. Vi har satsat på att lyfta att de är just originalet, att lite återerövra varumärkets rättmätiga plats i den svenska matkulturen, säger Magnus Ahlqvist.