Ny app ska hjälpa entreprenadbranschen planera
Tidig rymmer i dag projekthantering och internkommunikation och samlar arbetsrelaterad information på ett ställe, skriver Tidig i ett pressmeddelande. Verktyget ger medarbetare uppdaterade arbetsordrar i mobilen. Andreas Kylmänen och Andre Olofsson har själva använt verktyget sedan första kvartalet 2022.
– Vi vet att många entreprenadföretag tycker det är svårt att få ihop den dagliga planeringen. Mycket sker manuellt – muntligt eller via papper och penna, vilket är tidskrävande och ökar risken för misstag eller att något helt enkelt glöms bort. Med Tidig är det enkelt att jobba smart och effektivt, då alla har tillgång till uppdaterad och korrekt information, så flera arbetsledare kan planera simultant förklarar Andreas Kylmänen.
Systemet ger en översikt av personalstyrkan och gör det lättare att planera kommande dagar och veckor, enligt Tidig. Nu släpps verktyget bredare så att andra aktörer inom bygg och industri kan använda det.
– Vår ambition är att göra branschen ännu smartare. Därför har vi gjort Tidig till ett skalbart planeringsverktyg där vi kan addera ytterligare funktioner löpande, säger Andreas Kylmänen.