Kukkolaforsen satsar på marknadsföring
Marknadsföring och försäljning stärks genom rekryteringen av Jenni Rissanen som säljare och marknadskommunikatör.
Hon kommer närmast från finska turistorganisationen Meri-Lapin Matkailu Oy / Sea Lapland Travel Ltd där hon arbetat som försäljnings- och marknadschef. Hon har arbetat i 10 år med regional turismutveckling, och arbetat mycket med produktutveckling och digital utveckling.
- Jag har alltid beundrat Kukkolaforsen och jag är verkligen glad att i framtiden kunna fokusera på att marknadsföra denna fantastiska attraktion till världen, säger Jenni Rissanen.
Kukkolaforsen Turist & Konferens AB är ett familjeföretag som haft verksamhet på området i fem generationer.
- Vi behövde förstärka vår försäljning inom konferens och till européer som vill uppleva genuina aktiviteter i arktisk miljö. Dagens besökare söker lokal kunskap blandat med aktiviteter och upplevelser. Vi kan erbjuda norrsken och midnattssol, tornedalsk kultur och bastubad, aktiviteter kryddat med vacker utsikt och lokal mattradition, säger Martin Spolander, vd för Kukkolaforsen Turist & Konferens.