Fyra silver till Swedish Lapland visitors board

Stockholm Fyra nomineringar under till publishingpriset gav fyra medaljer till besöksorganisationen.

Swedish Lapland visitors board tog hem silvermedaljer för tre filmer och webbinslaget Digitala touring routes. 

– Swedish Laplands webb har alltid varit bra på att inspirera. Men med projektet Digitala Touring Routes ville vi också göra webben bättre på att informera. Nu, med bättre SEO-anpassning och fler kartor, genom Google maps, får besökarna också mer nytta av swedishlapland.com. Så webben har helt enkelt blivit mer användarvänlig, säger Johanna Elenius, digital strateg som projektlett arbetet.

I klassen Varumärkesfilmer B2C tävlade ”Salmon fishing in northern Sweden – a flyfisher’s best friend” om laxfiske i Torneälvssystemet.  I klassen Filmer som marknadsför destinationer tävlade filmen ”Vuoggatjålme – A place to call home”. Filmen “Northern Light Re-visited – 10 years with Lights over Lapland” tävlade i klassen Filmer som marknadsför produkter och tjänster. 

– Egentligen räcker det ju för oss att bli nominerade bland andra duktiga kreatörer, då vet vi att det vi gör fungerar. Vi ser att innehållet vi skapar väcker engagemang inom våra valda målgrupper, men vi vill också ha ett kvitto på att filmerna och webben är så bra som vi tror, säger Camilla Bondareva, varumärkesstrateg på Swedish Lapland visitors board.