Data ductus vinner treårigt avtal med LKAB
Data ductus hanterar i dag LKAB:s servicedesk för IT-frågor.
- Vi valde att ge Data Ductus förnyat förtroende eftersom de genom vårt mångåriga samarbete visat god förståelse för vår komplexa verksamhet och att de har drivit uppdraget på ett bra sätt, säger Rory Wikman, chef corporate IT på LKAB.
Det nya avtalet trädde i kraft den 1 november och innebär en utökad bemanning av servicedesken, enligt Data ductus.
- LKAB är ett företag med höga ambitioner. Det ska bli både roligt och utmanande att fortsätta utveckla vår leverans av servicedesk hos dem och på så vis bidra till deras fortsatta framgång, säger Urban Lundmark, kundansvarig hos Data Ductus.
Den ökade bemanningen innebär nyrekryteringar.
- Vi har redan inför det nya avtalets startdatum förstärkt vårt kompetenta team lokalt i Kiruna och kommer troligen att rekrytera fler, säger Urban Lundmark.