Adyen ökar samarbetet med Max

Luleå Adyen och Max Burgers ökar samarbetet när Adyens plattform rullas ut till Max restauranger i fler länder.

Adyens finansteknologiska plattform finns i samtliga fysiska Max-restauranger sedan hösten 2022. Den är redan idag ansluten till hemsidan och appen i Danmark och Polen. De resterande restaurangernas digitala plattformar, i Sverige och Norge, ska anslutas inom kort. Med en gemensam plattform för 171 restauranger hoppas Max Burgers kunna förse sina kunder med mer personliga och relevanta erbjudanden.

Vi strävar ständigt efter att utmana och förnya oss själva. Det räcker inte att servera Sveriges godaste burgare för att sätta en branschstandard. Vi måste även vara bäst på service, hållbarhet, kundkontakt och bygga en atmosfär som får våra gäster att längta efter nästa besök. Att ansluta Adyen är en del av vår resa mot målet att lyckas mätta de nöjdaste kunderna, säger Martin Lindkvist, ekonomichef på Max Burgers.

Adyens system gör det möjligt att kombinera samtliga av Max kanaler - expresskiosk, appen, webben och kassa - i ett och samma system. Genom att kunna följa kunderna över samtliga kanaler kan Max utveckla sina erbjudanden till att bli mer personliga och relevanta.

Adyen har kontor i flera olika länder och arbetar med företag som Spotify, Systembolaget, H&M, Åhléns och Elgiganten.