Spotin samarbetar med Bonniers

Luleå Luleåföretaget Spotin tecknar avtal med Bonnierförlagen om ett nytt sätt att sälja böcker online.

Bonnierförlagen samarbetar med sajten Barn i stan och ska nu sälja böcker på sajten med Spotins teknik, som kopplar samman media och e-handel genom att möjliggöra köp av produkter och tjänster direkt i alla typer av digitalt innehåll.

Tillsammans lanserar de ett nytt sätt för e-handel av böcker med en så kallad on-page checkout där kunden inte behöver hoppa mellan länkar för att lägga produkter i varukorgen och slutföra köpet. 

- Det är spännande att ta vår teknik till nya branscher utöver mode som vi jobbar mycket med idag. Dagens rådande e-handelssystem är inte tillräckligt anpassat för varken kunder, varumärken eller publicister och satsningen hos Barn i stan bevisar att de möjligheter vi skapar är efterfrågade inom flera kategorier. Nu adderar vi fler segment och produktkategorier för kurerad och sömlös e-handel. Under kommande månaderna kommer en rad nya publicister och sajter tillkomma för bokförsäljning, säger Kristoffer Karlsson, grundare och vd för Spotin.  

Sajten Barn i stan är en populär destination för alla vuxna som vill hitta information om kulturevenemang och tips på saker att göra med sina barn.

- Vår målgrupp är familjer som vill få tips och inspiration på aktivitet och upplevelser inom kultur, natur och rörelse. Vi har sedan starten för 16 år sedan även publicerat boktips, författarintervjuer och nyheter inom barnlitteraturen och vi vet att det finns ett stort intresse hos våra besökare. Det är därför extra kul att kunna erbjuda besökarna möjligheten till direktköp från vår sajt med Spotin, säger Ulf Norrby, grundare, vd och ansvarig utgivare för Barn i stan.