Två guld till Swedish Lapland Visitors Board

Luleå Turistorganisationen Swedish Lapland Visitors Board vinner två pris i tävlingen Swedish Content Awards.

Swedish Content Awards är en tävling som arrangeras av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer och belönar Sveriges bästa innehållsmarknadsföring.

Swedish Lapland Visitors Board får två guld i tävlingen.

Dels i kategorin bästa innehåll, årets video B2C för filmen "Icehotel - the making of an art suite". Dels i kategorin årets kundtidning B2C för produkten "The Arctic Lifestyle Magazine".

- Vi är otroligt stolta och glada. Allt vårt material produceras inhouse. Vi är ett litet gäng som gör i princip allt vårt content, och det är fantastiskt att vi kan vinna två guld i den här konkurrensen, sa Anna Lindblom, Design Manager, när hon tog emot priset vid en prisutdelning i Stockholm.

Swedish Lapland Visitors Board har tagit ett strategiskt beslut att producera allt material själva och inte lägga ut det externt. Anna Lindblom jobbar med design, Håkan Stenlund med text och foto, och Ted Logart med film och foto.