Spotin börjar samarbeta med Vogue

Luleå Luleåföretaget Spotin börjar samarbeta med det världsledande modemagasinet Vogue.

Vogue Scandinavia vill genom samarbetet erbjuda sina läsare ett sömlöst sätt att e-handla. Tillsammans lanserar man Scandi Shopping Space, där man kan köpa produkter direkt i det redaktionella innehållet. Bland varumärkena som är först på plattformen finns Stine Goya och Little Liffner.

Vogue Scandinavia strävar efter att presentera det bästa inom mode, skönhet och kultur från en skandinavisk synvinkel, och våra shoppingartiklar är inget undantag.  Vi vill bli en online-destination där shopping är roligt, medvetet och sömlöst. Spotin var den perfekta partnern för att hjälpa oss förverkliga denna vision, säger Martina Bonnier, chefredaktör för Vogue Scandinavia.  

Spotin är grundat i Luleå och arbetar med att skapa en ny standard för e-handel. Genom en egenutvecklad teknisk plattform möjliggörs försäljning i alla typer av digitalt innehåll, även i bilder och videos, utan att konsumenten skickas vidare till en annan sajt. All Spotins utveckling sker på huvudkontoret i Luleå och kontoret i Dhaka, medan säljkontoret finns i Stockholm. 

- Med tanke på Vogue Scandinavias digitala fokus är vi stolta över att kunna presentera vår content commerce-lösning tillsammans med dem. Vi vill vara den självklara tekniska mellanhanden som friktionsfritt sammanför varumärken, publicister och människor och därmed förändrar sättet vi handlar online, säger Kristoffer Karlsson, grundare och vd för Spotin.