Stort intresse för Spotin bland modevarumärken
Spotins tekniska lösning "content commerce", gör det möjligt för varumärken att sälja sina produkter direkt hos digitala publicister och innehållsskapare via så kallad remote checkout. Då behöver inte konsumenterna länkas iväg från innehållet till en annan sajt eller plattform för att slutföra köpet.
Några av varumärkena som vill använda lösningen är smyckesmärket Sophie By Sophie och klädmärket Day Birger et Mikkelsen.
- Att fånga upp kunder när deras intresse är som störst med trovärdigt innehåll och bygga relationer med nya konsumenter i samarbete med Spotin och deras content commerce lösning ska verkligen bli spännande, vi ser fram emot det, säger Sophie Gyllenhammar Mattsson, grundare och designer på Sophie by Sophie.
Sophie by Sophie och Day Birger et Mikkelsen ska tillsammans med många andra varumärken snart vara tillgängliga att handla direkt hos utvalda digitala publicister via Spotins tekniska lösning.
- Företag går miste om enorma affärsmöjligheter på grund av brister och begränsningar med tidigare tekniska lösningar. Det är därför roligt att se att allt fler varumärken väljer att använda Spotins lösning för distribuera sin e-handel och komma närmre konsumenterna, säger Kristoffer Karlsson, vd på Spotin.
Spotins lösning möjliggör försäljning i alla typer av digitalt innehåll, även i bilder och videos, utan att konsumenten skickas vidare till en annan sajt. All Spotins utveckling sker på huvudkontoret i Luleå och kontoret i Dhaka medan säljkontoret finns i Stockholm.