Samuraj och Luleå Hockey i nytt samarbete
Parterna har tecknat ett treårigt samarbetsavtal. Samuraj ska producera nya introshower till föreningens herr- och damlag, och formge och animera arenans digitala annonser för sponsorer.
2018 investerade Luleå Hockey i ny teknik för arenaupplevelser. Det var bland annat nytt ljud- och ljussystem, bildskärmar och teknik för isprojektion för att skapa en i Sverige unik matchinramning. Med nya introshower vill föreningen höja ribban ännu mer.
- Nu ser vi fram emot att fortsätta utveckla arenaupplevelsen tillsammans med Samuraj, säger Peter Jidström, marknads- och försäljningschef på Luleå Hockey.
Samuraj har inlett arbetet med att sätta sig in i Luleå Hockeys historia och fört samtal med supportrarna.
- Vi har sedan tidigare haft som mål att få jobba med Luleå Hockey, ett av länets starkaste varumärken. Nu är vi äntligen här, och allt som händer i arenan ska andas Luleå. Därför har det varit väldigt viktigt att få lyssna på de som är där omgång efter omgång. Med introt vill vi framkalla alla de positiva känslor, minnen och värderingar som finns inom Luleå Hockey och bjuda in alla till den gemenskap som föreningen står för, säger Filip Haraldsson, copywriter på Samuraj.