Frida Mörtsell från SVT till Vinter
Frida Mörtsell har jobbat på SVT sedan 2016 med företagskommunikation, som arbetsledare för publikdialog, kommunikationsansvarig för SVT Nyheter och nu senast som ansvarig för arbetsgivarvarumärke. Före det har hon bland annat jobbat med Rättviseförmedlingen och Musikhjälpen.
På Vinter blir hon ansvarig för strategisk PR och arbetsgivarvarumärken.
- Frida stärker oss inom strategisk PR och inom vårt viktiga affärsområde för employer branding som växer snabbt. Hennes bakgrund på Rättviseförmedlingen är också hand i handske för det arbete vi gör för många kunder kring företagskultur och värderingsdrivet förändringsarbete. Som en bonus har Frida med sig tre barn och en man till Luleå så vi bidrar aktivt till befolkningstillväxten på det här sättet, Ronny Olovsson, partner och PR-strateg på Vinter.
Frida Mörtsell tillträder sin nya tjänst den 1 december.
- Det senaste året har jag ägnat åt att utveckla SVT:s arbetsgivarvarumärke och stärka samarbetet mellan Kommunikation och HR. Employer branding är ett spännande område som kommer att fortsätta växa i betydelse, så det känns kul att Vinter redan har ett så starkt erbjudande här, säger Frida Mörtsell.