Digitalt säljevenemang för Swedish Lapland

Luleå Nu är det premiär för Swedish Lapland Summit, ett digitalt internationellt säljarrangemang som ska underlätta besöksnäringens återstart, efter krisen under pandemin.

Under två dagar, 13-14 oktober, möts ett stort antal företag och knyter internationella affärskontakter. Under arrangemanget presenteras en rad nyheter inom destinationen Swedish Lapland.

Intresset för den nya digitala affärsplattformen är mycket stort, både bland exportsatsande lokala besöksnäringsföretag och internationella resesäljare. 71 resesäljare och 58 lokala besöksnäringsföretag har tillsammans bokat cirka 600 affärsmöten under evenemanget.

– Det är otroligt viktigt att vi kan ge våra företag den här möjligheten, speciellt som en nystart efter pandemin. Vi vet redan att regionen är en väldigt attraktiv destination, och det är roligt att få det bekräftat genom så många anmälda, säger Cecilia Petzäll, reseansvarig på Swedish Lapland Visitors Board.