Turistorganisation vinner fyra priser

Luleå Den nordliga turistorganisationen Swedish Lapland Visitors Board vinner fyra priser i tävlingen Publishingpriset.

Av de tre finaste priserna, kallade Grand Prix, tar man hem två i klasserna film och webb. Dessutom två priser i klasserna print och film.

Vinnarna av Grand Prix är filmen The eagle and the squirrel – wildlife photography och webben Swedish Lapland – Welcome to the Arctic part of Sweden.

Silver i kategorin print gick till  Swedish Lapland – The Arctic lifestyle magazine och silver i kategorin film gick till  Midnight light in Swedish Lapland.

Bakom bidragen finns en redaktion med 3–4 personer. Håkan Stenlund och Ted Logart har arbetat med innehåll, Anna Lindblom med design och Emma Forsberg har varit redaktör.

– Det har varit ett långsiktig strategiskt beslut och investering att bygga upp en egen inhouse-funktion inom film, foto, text och grafisk form. Det är direkt kopplat till destinationen Swedish Laplands varumärkeslöfte ”Välkommen att dela vår arktiska vardag” – ett budskap som vi långsiktigt förvaltar och utvecklar för att locka rätt besökare, säger Annika Fredriksson, vd för Swedish Lapland Visitors Board.