Maria Ziv utsågs till Sveriges bästa marknadschef
Hon fick ta emot utmärkelsen både totalt för alla kategorier och i kategorin snabbmat när tidningen Resumé utsåg vinnarna utifrån mätningar som Xtreme Business Insight gör.
Avgörande faktorer är Max konsekventa och uthålliga kommunikation, och att Max under pandemin satsat på nytänkande lösningar som stärkt varumärkets position. Juryns motivering i sin helhet:
"2021 är det tufft att vara stor och etablerad. När de vanliga konkurrenterna hålls stången står det samtidigt utmanare i kö för att kapa till sig marknadsandelar med nytänk och kategoriöverskridande innovationer. Men Sveriges Bästa Marknadschef vet hur man navigerar i de nya menyerna, den här vinnaren kan maxa marknadsföringen och ser till att kunderna vet var Sveriges godaste burgare serveras. Grattis Maria Ziv, Max!”
- Jag är helt överväldigad! Det är fantastiskt för Max att vi får den här responsen. Jag är otroligt stolt över marknadsteamet och det vi har åstadkommit tillsammans med våra byråer under det senaste året. Jag vill också rikta ett stort tack till Max ägare och ledning som möjliggjort att vi kunnat satsa framåt och fokusera på innovation, trots utmanande tider, säger Maria Ziv.
Tidningen Resumé utser vinnarna utifrån mätningar som Xtreme Business Insight gör. Utmärkelsen går till de 16 marknadschefer som mest effektivt har lyckats öka kännedomen om det egna varumärket under det gångna året inom sin egen kategori.
En marknadschef koras dessutom till Sveriges Bästa Marknadschef alla kategorier, vilket alltså blev Maria Ziv. Xtreme mäter vad kunderna föredrar att välja bland de olika varumärkena.
De byråer som Max samarbetar med är Åkestam Holst NoA, Hear mediebyrå, JMW Golin och Creed Media.