De ska utveckla besöksnäringens digitala kompetens
Det är Instagram-profilen Pontus Johansson och Li Skarin, Massa Media som ska hålla i utbildningen, som finansieras av Tillväxtverket.
Utbildningen Heart of the Digital Story är ett av 16 nationell projekt för att utveckla besöksnäringens digitala kompetens. Den vänder sig i första hand till besöksnäringsföretag i östra Norrbotten och handlar om hur man utvecklar kommunikation och sälj i olika sociala medier.
- Vi är jätteglada att vårt projekt prioriteras som ett av få i Sverige av Tillväxtverket. Jag tror att vi gick igenom nålsögat eftersom vi ville erbjuda en praktisk och konkret utbildning där vi utgår ifrån färsk och fungerande kunskap på området, säger Jessica Wennberg, vd för Heart of Lapland ekonomisk förening.
Pontus Johansson är ägare till kontot @sweden, största kontot om Sverige på Instagram med drygt 380.000 följare. Li Skarin är en av grundarna av produktionsbolaget Massa Media, och stor erfarenhet av kommunikation, affärsutveckling och media.
Projektet Heart of the Digital Story och Heart of Lapland Ekonomisk förening får 633.135 kronor av Tillväxtverket