Vinter vinner uppdrag för Systemair

Luleå Byrån ska jobba med "employer branding" för ventilationsföretaget.

Employer branding handlar bland annat om hur företaget upplevs bland de anställda och personer som överväger att börja arbeta inom företaget.

– Vinter hade ett bra erbjudande med en tydlig färdväg, och ett antal bra referenser som vi kunde känna igen oss i, säger Sofia Rask, vd, Systemair Sverige, i ett pressmeddelande.

Systemair har verksamhet i 50 länder, med totalt 6.000 anställda. I Sverige har bolaget 400 anställda, de flesta baserade i Skinnskatteberg.

– Det är tufft att rekrytera idag, kvalificerad arbetskraft är en värdefull råvara. Det är hård konkurrens mellan exempelvis nya coola start-ups och stora fina bolag som Systemair. Om man inte spetsar sitt erbjudande blir det svårt att locka till sig ny arbetskraft. I  dag handlar det väldigt mycket om det högre syftet när vi väljer arbetsgivare, och här finns mycket bra att bygga på när det kommer till Systemair, säger Magnus Ahlqvist, kundansvarig strateg på Vinter.