Formsmedjan tar fram Jokkmokks nya varumärke

Jokkmokk Bodenföretaget Formsmedjan har fått i uppdrag av Jokkmokks kommun att uppdatera kommunens platsvarumärke.

Varumärket ska utvecklas tillsammans med en arbetsgrupp inom Jokkmokks kommun och i dialog med kommunens medborgare.

– Norra Sverige har omvärldens blick på sig just nu och vi vill att fler ska få chansen att upptäcka Jokkmokks kommun som en plats där familjen, företaget och besökare kan trivas och växa på, säger Monica Lundkvist, kommunchef. 

Arbetet börjar med en enkätundersökning som skickas ut till alla invånare i kommunen. Sedan ska arbetet pågå under vintern.

– Ett arbete som detta är viktigt att göra grundligt och tillsammans med de som faktiskt bor, lever och verkar i kommunen. Det handlar om företag på platsen, organisationer och inte minst invånarna. Vårt arbete ska se till att landa i en gemensam nämnare hos alla dessa intressenter för att det att fungera och få utväxling framöver. Om inte intressenterna kan relatera eller identifiera sig med varumärket blir det svårt att hålla det levande, säger Annica Smith på Formsmedjan.