Elite Hotels satsar på ljudupplevelse

Luleå Tillsammans med reklambyrån Volt lanserar Elite Hotels en kampanj där man kan höra hotellets speciella ljud.

Kampanjen handlar om att sätta ljudupplevelsen i fokus. Det sker genom elva så kallade ASMR-videofilmer där man kan se och höra "allt från frasiga croissanter, perfekta duschstrålar och nytvättade dunkuddar" som det beskrivs i ett pressmeddelande. Filmerna har gjorts i samarbete med ljuddesignern Martin Mighetto.

-  Pandemin kommer påskynda en förändring i hotell- och resebranschen som vi sett sedan en tid tillbaka. Affärsresorna minskar och privatresandet ökar med fler som kommer söka sig till hotell för en helhetsupplevelse. Elite Hotels har alltid legat i framkant på den fronten och nu satsar vi ytterligare på att lyfta våra styrkor i kommunikationen, säger Tomas Bäcklund, marknadschef på Elite Hotels of Sweden.

Elite Hotels är Sveriges största familjeägda hotellkedja, med ett fyrtiotal hotell i Sverige, däribland Stadshotellet i Luleå.

ASMR står för Autonomous sensory meridian response, som är ett svårdefinierat begrepp, men det handlar om upplevelser genom ljud eller andra sinnesintryck, ofta igångsatta med videofilmer.