Nyföretagarcentrum har 100 procent nöjda kunder
I senaste upplagan av den årliga NKI-undersökning (nöjd kund index) som Nyföretagarcentrum gjort placerar sig Företagarcentrum Nord i topp. Snittet för Företagarcentrums regioner är 86 procents kundnöjdhet.
Kunderna är nöjda med den rådgivning de fått, särskilt nöjda är de med bollplanket, inspirationen och helhetsbilden av företagandet som de fick via Nyföretagarcentrum Nord.
- Jag är otroligt stolt och glad att resultatet från denna undersökning bekräftar att vi gör ett viktigt och kvalitativt arbete. Att 100 procent av de nyföretagare som vi mötte i fjol var nöjda med rådgivningen känns helt fantastiskt och det är särskilt tack vare våra duktiga rådgivare, säger verksamhetschef Camilla Sehlin.
Undersökningen gäller coronaåret 2020, restriktionernas begränsningar till trots, så är företagarna nöjda med rådgivningen.
- Precis som de flesta andra ställde vi om vår verksamhet i mars i fjol. Detta innebar att majoriteten av de vi mötte under förra året endast haft digital kontakt med oss på Nyföretagarcentrum, via exempelvis videomöten och webinar. Trots detta kan vi alltså konstatera att vi har nått ut och igenom skärmarna och kunnat ge kunderna riktigt bra hjälp i samband med sin företagsstart, säger Camilla Sehlin.
Av undersökning framgår också att företagen parerat pandemin på ett bra sätt. 30 procent uppger visserligen att företagsstarten blivit något försenad på grund av pandemin. Men när hälften, 47 procent, anser att deras företagsstart inte påverkats av den pågående pandemin.