Klöverbergsgården blev Årets varumärke
Årets varumärke är ett av priserna som ingår i Luleå Business Awards, och ska ges till ett företag eller organisation som arbetar omvärldsorienterat och kommunikativt för att bygga ett varumärke. Priset delas ut av Sparbanken Nord.
– Jättekul! Det var faktiskt oväntat eftersom jag fick pris för årets unga företagare förra året. Vi tycker själva att vi har ett varumärke som vuxit och blivit starkt på kort tid, vi började sälja produkter i butiken 2011-2012. Att få sådan här feedback känns jättefantastiskt. Det pushar oss till att fortsätta utveckla och bygga på det som är kärnan i vårt varumärke, där vi pratar mycket lokalproducerat och klimatpåverkan, säger vd Viktor Boman till Norr Media som är samarbetspartner med Luleå Business Region som arrangerar Luleå Business Awards.
Juryns motivering till priset lyder:
”Årets Varumärke tilldelas ett lokalproducerat familjeföretag som i tredje generationen möter oss dagligen i matvarubutiken. Med sina stora och ekologiska ägg har Klöverbergsgården blivit ett välkänt varumärke i vår vardag. Genom sitt engagemang för landsbygden skapar de både en positiv bild av sitt eget företag och platsen vi alla har i vårt hjärta”.
Eftersom näringslivsgalan är inställd i år på grund av pandemin delas de olika priserna ut vid olika tillfällen.