Brightnest bildar dotterbolag för digital marknadsföring

Luleå Kommunikationsbyrån Brightnest bildar nytt dotterbolag för att satsa på digital marknadsföring.

Syftet är att erbjuda en tjänst där man gör mediaköp direkt i olika system åt kunderna. Man kommer inte att utgå från specifika medier eller plattformar, utan erbjuda strategisk rådgivning åt kunden.

– Med nya avtal och samarbetspartners kommer vi kunna ha bättre kontroll över de mediaplaceringar vi gör, och arbeta ännu mer aktivt för att driva resultat för våra kunder. Vi kommer arbeta med såväl digitala kanaler som traditionella ytor, men fokuset ligger på att skapa engagemang där det är lätt att visa på effekt, säger Julia Mårdestam som tillsammans med Caroline Gröntvedt ansvarar för satsningen.

Man vänder sig till både befintliga och nya kunder, men även till kolleger i branschen.

- Vi förstår att det kan vara överväldigande med mängden av kanaler och annonsytor, men det är här vi kan hjälpa kunderna fullt ut. Förutom att välja rätt kanal handlar det också om att anpassa innehållet till vad som funkar bäst i respektive kanal. Och vår drivkraft är att visa kunden på ett transparent sätt vad det blir för effekt på deras medieplaceringar, säger Caroline Gröntvedt. 

Den nya satsningen drivs som ett dotterbolag, men under samma varumärke, Brightnest.