Ismobile växer i Europa

Luleå Luleåföretaget Ismobile ökar sitt sälj och sin kundservice i Europa.

Ismobile säljer mjukvarulösningar för hantering av servicepersonal i fält. Företaget får fler kunder samtidigt som befintliga kunders verksamhet växer. För att klara fortsatt tillväxt ökar företaget sin regionala närvaro i Europa med sälj- och kundservicepersonal i Sevilla, Helsingfors och Stockholm.

- Vi har turen att arbeta nära många stora kunder i Europa. Att ha en mjukvarulösning som är adaptiv över tid är nyckeln till framgång för våra kunder. För att kontinuerligt utveckla vår lösning måste den vara kunddriven - inte teknikdriven. Därför måste vi vara nära vår kund och lyssna på deras behov och deras tolkning av hur marknadstrender kommer att påverka dem. Ett sätt att ha en kunddriven utveckling är att ha regional närvaro, säger Leif Hedlund, säljchef hos Ismobile.

Satsningen nu ser man som början på en utveckling som kommer att fortsätta.

- Vårt mål är att utöka vår regionala närvaro ännu mer. Vi kommer att lägga till nya regionala direkta kontaktpersoner på strategiska platser i Europa och/eller övriga delar av världen. Ismobile kommer också att utöka samarbetet med företag som initierar nya affärer och/eller tillhandahåller tjänster för Ismobile i kundprojekt, säger Mikael Bäckman, vd för isMobile.

Exempel på Ismobiles tjänster är verksamhetsanalys, finansiering, kartläggning av processer med funktionalitet, integrationer med företagssystem, tillägg till mjukvaruutveckling, support, implementering och utbildning i företagets programvarulösning. Kunderna finns i dag i tio länder inom energi, industriellt underhåll och tullmyndigheter. Bland kunderna finns Eltel Networks, Naturgy, Vattenfall Service, Maintpartner, Kamstrup, One Nordic, och Lassila & Tikanoja.

Ismobile grundades i Luleå 2000 och har idag 40 anställda och ett tiotal konsulter.