Bastard burgers rekryterar från Vinter och O'learys
Malin Hansegård kommer närmast från Vinter kommunikationsbyrå i Luleå. Innan dess var hon inköpare på Stadiums huvudkontor och produktchef på Cloetta. Hon ska arbeta med att koordinera leverantörer och personalen i olika projekt.
– Målet är ju att öppna närmare 20 restauranger under 2020. En spännande utmaning, men efter 37 öppningar på 3 år så finns det ett mycket rutinerat team att jobba med, säger Malin Hansegård i ett pressmeddelande.
Tina Bohlin kommer från O’Learys Trademark där hon arbetat som Trade Sales Manager. Hon ska enligt pressmeddelandet vidareutveckla affären och optimera den operativa försäljningen.
– Jag tror på Bastard Burgers skarpa erbjudande till marknaden och imponeras av den position som företaget tagit sig till sedan starten 2016. För mig är kundupplevelsen alltid i fokus och jag är säker på att vi kan fortsätta leverera på våra gästers förväntningar. Och i förlängningen göra de ännu nöjdare, säger Tina Bohlin i pressmeddelandet.
Kedjan planerar att fortsätta öppna restauranger trots coronapandemin. Enligt Bastard burgers prognos kan omsättningen för 2020 bli omkring 400 miljoner kronor, en fördubbling mot 2019.