Resande och kundnöjdhet ökar för LLT
Under 2018 registrerade LLT 5,4 miljoner resor med lokaltrafiken. Andelen av befolkningen som åker minst en gång i månaden uppgår till 48 procent. Kvinnor reser oftare än män.
LLT:s undersökning av kundnöjdhet visar att fyra av fem kunder är positivt inställda till företaget och kollektivtrafiken i Luleå. Den övergripande kundnöjdheten är 79 procent, en ökning med 4 procent jämfört med året före.
– Vi är mycket glada över detta positiva resultat. Vi arbetar målmedvetet med att utveckla vår verksamhet för att ständigt bli bättre och skapa en god kollektivtrafik i Luleå, säger Stefan von Below, vd för LLT.
Faktorer som driver nöjdheten för LLT är att det ska vara enkelt att resa, man ska lita på att man kommer fram i tid och det ska kännas tryggt att åka buss. Här visar LLT en positiv trend under 2018. 82 procent av resenärerna känner sig trygga att resa med bolaget.
- Under 2019 kommer ytterligare sex nya bussar att rulla i linjenätet, våra kunder kommer kunna betala och köpa busskort i appen och som bolag kommer LLT fokusera på framtidens kollektivtrafik med kunden i fokus, säger Stefan von Below.