Josephine Wänelöf ny chef för Reklam365

Luleå Josephine Wänelöf blir ny chef för marknadsföringsbyrån Reklam365.

- Vi är väldigt glada över att vi rekryterat Josephine Wänelöf som platschef. Hon har gedigen erfarenhet från försäljning, och hon är en ambitiös och drivande person, som kommer att vara med och utveckla det lag vi har i Norrbotten, säger Anders Westermark, styrelseordförande för Reklam365.

Josephine Wänelöf kommer närmast från Norrlandsbil i Luleå där hon arbetar som säljare av Audi. Dessförinnan har hon varit mediasäljare på MTG. Den 1 oktober tillträder hon som chef för Reklam 365.

- Det är en otroligt spännande utmaning och möjlighet att  vara med i ett företag där det händer så mycket. Det är en spännande marknad där det som gäller i år inte gäller nästa år.  Vi måste vara på tårna, säger Josephine Wänelöf.

Hon är född och uppväxt i Gällivare, utbildad i pedagogik i Umeå och har bott och arbetat i Luleå i 17 år, de första tio åren som gymnasielärare i idrott och svenska, därefter som säljare.

Hon efterträder Mats Ohlsson, som övergår till egen konsultverksamhet.

Reklam365 är en marknadsföringsbyrå som säljer reklam i press, radio, tv, digitala kanaler och på digitala skyltar. Man samarbetar med företag som Youtube, United Screens, Digital Display, Swedavia, Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker och Affärer i norr. Reklam365 ägs av Grit Media.