LLT och Reklam365 samarbetar om digitala skyltar

Luleå När LLT installerar digitala skärmar inne i sina bussar får Luleåföretaget Reklam365 i uppdrag att sälja annonser till skärmarna.

Skärmarna ska ge resenärerna trafikinformation och information om LLT. Där ska också finnas reklam.

– Reklam365 vann den upphandling vi har genomfört. Vi hoppas på en mycket positiv utveckling av våra nya annonsytor på bussarna och Reklam 365 är rätt leverantör för oss att uppnå detta. Vi är mycket glada för det samarbetet som nu ska inledas, säger Karl-Johan Gramner, vd på LLT.

Resenärerna är yngre än genomsnittet för befolkningen och det är fler kvinnor än män som åker buss i Luleå. Reklam365 ser bussarna som ett komplement till andra medier och kanaler. Samarbetet gäller både reklamplatsen utanpå bussarnas baksidor och skärmarna inne i bussarna.

– Med 70 bussar som rullar i daglig trafik och uppemot 20.000 resenärer en vanlig dag är detta en riktigt vass kanal för våra kunder. Vi når två olika målgrupper på de två typerna av ytor, vilket är en styrka. Det är erkänt svårt att nå yngre målgrupper. Där ger de digitala skärmarna på bussarna nya möjligheter för våra kunder att nå ut. Bussbaksidorna ses av väldigt många Luleåbor, säger Reklam365:s vd Mats Ohlsson.

Till en början finns de nya skärmarna i 25 av LLT:s bussar. Under året installeras fler och på sikt kommer alla bussar att ha skärmar.