Polarbröd prisas för årets bästa sponsring
Man får priset för konceptet Välkommen ut, ett initiativ som stöttar föreningar och inspirerar barnfamiljer att komma ut i naturen.
Välkommen ut lanserades 2017 och är framtaget tillsammans med brand experiencebyrån Heja! med syfte att möjliggöra för fler att vistas i naturen. Man stöttar också mindre föreningar i arbetet med att hitta fler medlemmar genom att anordna prova-på-dagar.
– Vi är otroligt stolta över att vårt initiativ uppmärksammas. Det ligger i vårt DNA att vistas i och nyttja naturen på ett respektfullt sätt och det är fantastiskt att kunna möjliggöra det för fler, både familjer och föreningar, säger Elin Emanuelsson, sponsringsansvarig på Polarbröd.
Gyllene Hjulet är en tävling som uppmärksammar och hyllar "aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt".
Tävlingen består av 15 kategorier och Polarbröd utsågs till vinnare i kategorin Årets bästa sponsring. Gyllene Hjulet arrangeras av branschorganisationen SES, Sponsrings & Eventsverige.