Tysk mediejätte köper United Screens
Fem år efter starten säljs United Screen till ett av Europas största medieföretag. Köpeskillingen är 120 miljoner kronor.
Stina Bergfors (fd Honkamaa) och bördig från Boden ägde 23 procent av aktierna och Malte Andreasson lika mycket. Resten ägdes av största ägaren, Bonniers riskkapitalbolag Bonnier Growth (47 procent) och försäljningschefen Nicole Haman och musikexperten Georg Herlitz.
- Det mest spännande med detta är att vi kommer fortsätta göra exakt det vi gjort de senaste åren: fortsätta förändra medielandskapet! Vi på United Screens kommer att fortsätta arbeta för er som ett oberoende och självständigt företag, vilket innebär att vår dagliga verksamhet kommer fortsätta precis som tidigare med samma United Screens-team som förblir detsamma, säger Malte Andreasson, vd för United Screens.
Transparens: En av United Screens samarbetspartners är Luleåföretaget Reklam365 som säljer annonser åt Youtubenätverket. Reklam365 säljer även annonser åt Affärer i norr.