Meramedia utvecklar Patrik Sjöbergs varumärke
Den forna världsrekordhållaren i höjdhopp är numera författare, föreläsare och aktiv i kampen för barnens rätt. Han är en av de drivande i organisationen "Tre ska bli noll" och aktuell i SVT-dokumentären "Patrik Sjöberg i terapi".
I sina memoarer "Det du inte såg" berättade han 2011 om de sexuella övergrepp han under lång tid utsattes för.
- Jag har gjort en resa. För mig har det blivit allt viktigare att hitta fokus och lägga energi på rätt saker. Först då kan jag få genomslagskraft och göra skillnad. Jag kämpar framförallt för allas rätt till en trygg uppväxt. Idag blir tre barn i varje skolklass utsatta för sexuella övergrepp. Den siffran ska bli noll, säger Patrik Sjöberg.
För att utvecklas som föreläsare har Patrik Sjöberg samarbetat med retorikexperten Elaine Eksvärd på retorikbyrån Snacka snyggt. I processen att ta fram ett eget varumärke har han jobbat med kommunikationsbyrån Meramedia i Luleå.
- Uppdraget känns fantastiskt inspirerande. Vi får vara med och göra en strategisk varumärkesförflyttning som lyfter Patrik och det viktiga arbete han gör för barn och ungdomar. Vi är stolta över att få vara med och skapa kommunikation som gör skillnad, säger Johanna Grimståhl, vd på Meramedia.