Hon är ny marknadsansvarig på Swedish Lapland
Johanna Ögren har bakgrund från bland annat Icehotel och som managementkonsult. Enligt ett pressmeddelande från Swedish Lapland Visitors Board har hon också utsetts till till en av Sveriges mest kreativa digitala personer av tidningen Internet World. Hon är utbildad vid Berghs School of Communications och IHM Business School.
– Att kommunicera Swedish Lapland på den internationella resemarknaden är ingen ensamresa. Tvärtom, det är en laginsats av stora mått och jag är så glad att jag har både regionala och lokala marknadsutvecklare och kommunikatörer med mig i arbetet. Swedish Lapland är dessutom ett resmål som kryllar av duktiga företagare och välkända varumärken som stöttar oss, säger Johanna Ögren i pressmeddelandet.
– Johannas strategiska bakgrund tillsammans med kompetens inom besöksnäring, både mot återförsäljarled och inom marknadskommunikation är precis det regionen behöver. I arbetet framåt kommer digitaliseringen få ett ännu större fokus, där finns det ingen som är bättre lämpad än Johanna, säger Erika Mattsson, vd på Swedish Lapland Visitors Board.
Johanna Ögren blir också delprojektledare i "Destination Capacity Building in Swedish Lapland".