Guldfisken går in i säljsamarbete

Boden Movement Sales Partner ska sälja in Guldfiskens produkter på dagligvarumarknaden i Sverige.

Nyhléns Hugosons-ägda Guldfisken ska även fortsättningsvis stå för distribution och administration, men Movement Sales Partner ska bearbeta kunder på dagligvarumarknaden.

- Vi ser en stor potential att ytterligare stärka vår position, erbjudande och utveckling inom kategorin kyld färdigmat. Genom samarbetet med Movement Sales Partner når vi en bredare och mer affärsmässig fältsäljbearbetning på dagligvarubutiker i hela Sverige säger Magnus Nilsson, vd på Guldfiskens Kök AB, i ett pressmeddelande.

- Guldfisken är ett av Sveriges ledande leverantörsföretag inom kyld färdigmat. Bolaget har under många år arbetat upp sin starka ställning genom att alltid leverera ett högkvalitativt sortiment. Idag omfattar sortimentet dels ett konsumentpackat kylt färdigmatsortiment samt dels ett storpack sortiment som säljs i butikernas delikatessdiskar. Vårt uppdrag blir att förstärka Guldfiskens synlighet i butik samt att vara en aktiv och drivande samarbetspartner på deras fortsatta och spännande utvecklingsresa, säger Per Ericsson, vd på Movement Sales Partner AB.