Vinter blir Cramos partner i 15 länder

Luleå Luleåföretaget Vinter blir Cramos partner för att arbeta med content marketing via sociala medier i Cramo-koncernens 15 länder.

- Det känns som ett väldigt spännande uppdrag där Cramo verkligen vill driva på en utveckling i en ganska konservativ bransch. Och det gillar vi. Kunder som vill förändra och förflytta sig är alltid extra stimulerande, säger Ronny Olovsson, PR-strateg på Vinter.

Cramo är Europas näst största hyresföretag som hyr ut entreprenadmaskiner och utrustning, och flyttbara lokaler. Koncernen har en omsättning på cirka 670 miljoner euro, och 2.500 anställda i 15 länder. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen.

- Vi vill vässa Cramos varumärke och bli bättre på att använda de digitala kanalerna, vi behöver mer varumärkesdrivande content som GIF:s, video, bilder och grafik. Vinter har erfarenhet av att jobba med företag som Cramo, har kunskap om de digitala kanalerna och hur man skapar kreativt innehåll som sticker ut från mängden. Därför ser jag fram emot att samarbeta med gänget på Vinter, säger Mattias Rådström, kommunkationsdirektör på Cramo.