Max prisas dubbelt
Juryn för IAB Sweden Mixx Awards ger Max priset för "Bästa kampanj direkt respons", med motiveringen:
”Att vara tidsenlig och human lönar sig. I en föränderlig värld där vi dagligen brottas med fördomar, oroliga vindar och falska nyheter så är det viktigt att vara juste! Årets vinnare har visat att det går att kombinera sunda värderingar med fantastiska resultat. Så förutom att kampanjmålen överträffades med 100 procent."
Priset togs emot tillsammans med Starcom, den mediebyrå som Max arbetar med. PR- och kommunikationsbyrån JMW Golin har var med i samarbetet kring idé och framtagning av kampanjen.
– Det är jättekul att vinna bästa kampanj och få ett erkännande för vårt arbete, men allra stoltast är jag att det är våra egna medarbetare som medverkar i rekryteringsfilmerna. De gör en fantastisk insats. Kampanjen speglar vår vardag och våra värderingar och det är kul att det uppmärksammas, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef för Max Hamburgerrestauranger.
Samtidigt har Max rankats högst i varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index för restaurang/snabbmatsbranschen. Bland 286 stora varumärken i alla branscher kom Max på plats 21.
I undersökningen är de tillfrågade ett riksrepresentativt urval av 11.000 konsumenter som har tyckt till om hur de 286 största varumärkena i Sverige presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande.