24 Profil utmanar marknaden

Luleå Efter flera år i profilbranschen fick Anne-Mieke Wiklund och Johnny Livbom frågan om de vill driva ett eget företag. De tackade ja och 15 september är det invigning av 24 Profil.

Konkurrensen bland profilföretagen i Norrbotten är stenhård och bara i Luleå finns flera aktörer som slåss om kunderna. Anne-Mieke Wiklund har en bakgrund både på Reklamtrion och Company Line och var nöjd med sin karriär när hon och Johnny Livbom fick en förfrågan av flera finansiärer om de var intresserade av att starta upp och driva 24 Profil.

– De sa att det skulle vara som att ha ett eget företag och det lät väldigt intressant. Jag funderade ett tag innan jag bestämde mig för att tacka ja och sedan dess har det varit full rulle, säger Anne-Mieke Wiklund, projektledare och säljare.

Ägare av 24 Profil är Johan Söderlind, Dan Andersson, Daniel Hjelte samt ett antal investerare som inte vill vara offentliga.

– Det känns jättespännande och det är en nytändning både för mig och Johnny. Vi kommer att dra igång företaget på riktigt 15 september, samma dag som vi har invigning av våra nya lokaler som ligger på Bergvikskurvan i Luleå, säger Anne-Mieke Wiklund.

De har precis anställt en person på heltid och kommer att vara i behov av minst en person till när affärerna börjar att rulla in.

– Vi får väldigt fria händer av ägarna och kommer bland annat att satsa på webben, hållbarhet, miljötänk och bra kvalitet. Det är viktigt för oss att våra kunder känner att de får de bästa produkterna, säger Anne-Mieke Wiklund. 

Hon berättar att de kommer att sälja allt från de klassiska profilpennorna till jackor.

– Jag är medveten om konkurrensen, men just nu känns det bra och vi har fått mycket positiv repsons.