Luleå till final i Placebrander of the Year 2016

Luleå Luleå är en av fem finalister i tävlingen Placebrander of the Year 2016. Förra året vann Luleå tävlingen.

Luleå tävlar med kampanjen The Luleå Way, där kärnan är säsongsvarierade filmer som visar Luleå både som besöksstad och hemstad att bo i. En helårstäckande introduktionsfilm och en sommarfilm har hittills producerats.

Kampanjen är skapad av Silverview och Meramedia för Visit Luleå. Producent är Jacob Nilsson och copywriter Viktor Johansson.

Övriga finalister är Surfbukten Östersund, Sörmland vs Stockholm, En flotte i Skellefteå och This is Sweden (Svenska institutet).

Placebrander of the Year är en tävling i platsmarknadsföring. Bakom tävlingen står företaget Placebrander AB, i Jönköping. Priset delas ut den 9 november på Placebrander’s Evening på PM & Vänner i Växjö.

Förra året vann Luleå med kampanjen Original Luleå Story (producerad av Yours), där Facebooks etablering, Pridefestivalen, Alla hjärtans stad, Icemusic och samarbetet med Austin ingick.