Nolia startar ny tidning

Luleå Mässarrangören Nolia AB startar en ny tidning för att stärka utvecklingen i Norrland: Möten i Norr.

Idén har funnits i många år, men nu finns förutsättningarna för att det ska bli av, enligt Nolias ledning.

– Vi använder alla de verktyg vi har till vårt förfogande för att göra Norrland starkare. Hittills har det varit i form av bland annat mässor, event, möten, uthyrning, konferensverksamhet, projektledning och arbete på konsultbasis. Nu lägger vi ytterligare ett verktyg till den allt större lådan, en egen tidning, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Tidningen kommer att ges ut två gånger per år och ha en upplaga på cirka 10.000 exemplar. Den ska distribueras till Nolias kunder, samarbetspartners, aktörer inom mötes-, event- och mässbranschen, och till beslutsfattare i Norrland och media. Första numret kommer i början av juni.

– Vi vill lyfta goda exempel, starka personligheter och organisationer eller företag som gör skillnad. I tidningen kommer vi berätta om mötesplatsernas styrka och förmåga att utveckla och stärka Norrland. Möten i Norr är till för att göra Norrland bättre, mer intressant och ännu mer attraktivt, säger Johanna Blylod, marknadsansvarig på Nolia AB.