Annika Fredriksson ny kommunikationsstrateg i Jokkmokk

Jokkmokk Annika Fredriksson tillträder en nyinrättad tjänst som kommunikationsstrateg på Jokkmokks kommun.

- Vi möter ett ökat intresse och måste vara mer aktiva för att attrahera människor och företag att välja Jokkmokk. Jag vill att vi tar mer plats och därför känns det både glädjande och tryggt att kunna tillföra Annikas erfarenheter och kompetens i det viktiga arbete vi har framför oss, säger Robert Bernhardson, kommunalråd.

Jokkmokks kommun har inrättat en helt ny tjänst för strategisk kommunikation, direkt underställd kommunchefen.

- Tanken är att etablera en öppen samarbetsarena tillsammans med Jokkmokks företagare och andra aktörer med syfte att tillsammans synliggöra och påverka varumärket Jokkmokks rykte hos olika strategiska målgrupper, säger Annika Fredriksson.  

Annika Fredriksson kommer närmast från en tjänst som vd på den regionala besöksnäringsorganisationen Swedish Lapland Visitors Board.

Uppdraget som kommunikationsstrateg är en deltidstjänst på ett förordnande på två år från 15 augusti 2016. Annika Fredriksson kommer även att ha strategiska uppdrag för Swedish Lapland Visitors Board.