Temadag om digital marknadsföring i sociala medier
Niklas Myhr, Piteåbo och numera lärare på Chapman University i Kalifornien, anses vara en av USA:s kunnigaste personer vad gäller digital marknadsföring i sociala medier.
Trots att den digitala tekniken funnits i många år poängterar Niklas Myhr att många fortfarande inte nyttjar den potential tekniken medför.
- Om någon för tio år sedan fått frågan om de ville ha ett gratis verktyg för att se vad kunderna tycker och säger om sitt företag så hade de flesta svarat ja. Men nu när verktygen finns är det fortfarande många som inte vågar ta steget, säger han.
Trots att han berättar om många beprövade metoder för att lyckas poängterade han vikten av att våga experimentera.
- Våga testa! Ta inte er själva på så stort allvar, säger Niklas Myhr.
Eventet som lockade 150 personer, arrangerades av Helikopter Brand Design och LTU Business AB under namnet Sälj i’t – Say i’t, och lockade 150 personer.
Simon Olofsson