Ny chatt för Swedavias resenärer

Luleå Swedavia startar en en ny chattfunktion där resenärerna snabbt kan få svar på frågor om till exempel incheckningstider och vad som gäller för bagage.

Hur långt före avgång ska man vara på flygplatsen? När stänger incheckningen? Vad får man ha med i handbagaget? När slutar det snöa? Det är exempel på frågor som man kan ställa i den nya chatten och få svar direkt.

– Vi vet att våra kunder ofta är inne på hemsidorna och letar efter information om sin flygning. Med hjälp av chatten kan vi snabbt guida och hjälpa resenärerna, säger Therese Wilson, chef för Swedavias kundtjänst.

Chattfunktionen kommer vara öppen från klockan 07.00 till 19.00 sju dagar i veckan. 

Knappen ”Chatta med oss” syns nere till höger på Swedavias och de tio flygplatsernas, bland annat Luleå Airport, hemsidor. Det är enkelt att klicka på knappen och sedan skriva in sin aktuella fråga i dialogrutan.

Swedavia bygger nu upp en kunskapsbank med svar på de allra vanligaste frågorna så att kunden får upp svaret omedelbart.