Norrbotten Media Week hade premiär
Dokumentären handlar om en vintertur längs hela Kungsleden och är gjord av Jimmy Sundin och Linus Adolfsson. Före premiären var det mingel i Ebeneser som inledning på olika aktiviteter som pågår veckan ut.
Under tisdagen handlar det om filmpolitik och mediernas framtid. Onsdagen ägnas bland annat åt marknad, reklam och sociala medier. Torsdagen tar upp entreprenörskap, konst, teknik och musik. Under fredagen kan man få ta del av utvecklingen inom dataspelsbranschen och virtuell verklighet. På lördag avslutas veckan med hackhaton i Minecraft och redovisning av bidragen i tävlingen Young Creative Challenge.
Under de här dagarna är det föredrag både av lokala och internationella namn.
Initiativet till den här satsningen kommer från den kreativa näringen i Luleå och Piteå. Arrangör är Creative Norrbotten, där ingår: In the Cold, Vinter Kommunikationsbyrå, Helikopter Brand Design, Yours Kommunikationsbyrå, [å:t Kotyr], Filmpool Nord, Piteå Science Park och BD Pop.
Aktiviteterna sker på Kulturcentrum Ebeneser, Kulturens hus, Vetenskapens hus och Studio Acusticum i Piteå.