Max prisas för vegoburgare
Det är varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index som utsett Max satsning på vegoburgare till "Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande".
– Vi är otroligt glada över den här utmärkelsen och ännu gladare över den succé som vegoburgarna har blivit. Green-familjen är Max mest framgångsrika lansering någonsin, både vad gäller uppmärksamhet och försäljning. Att vi skulle kunna få så många att välja vego var mer än vi hade vågat hoppats på, säger Christoffer Bergfors, Max Sverigechef.
Förutom Max ”Green-familjen” var Coop nominerade med ”Ekoeffekten” och Carlsberg med "’Probably the Best Beer for the World”.
Det är sjätte året i rad som Max utses till det mest hållbara varumärket i restaurangbranschen. Totalt för alla branscher hamnar Max på plats 21 av 265.
I varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index, tillfrågas ett riksrepresentativt urval av 10.500 konsumenter om hur de tycker att de 265 största varumärkena i Sverige presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande.