Helikopter och (å:t kotyr) flyttar ihop
Tanken är att Helikopter ska gå in som delägare i (å:t kotyr), som fortsätter sin eventverksamhet under eget varumärke. Företaget arbetar med stora arrangemang som Diggiloo, Luleå hamnfestival och kund- och personalevents åt stora företag.
-Vårt mål är att kunna hjälpa Helikopter Brand Designs kunder att stärka sina varumärken genom att kommunicera med alla fem sinnen. Samtidigt stärker vi vårt eget erbjudande från att enbart gälla möten och events till att omfatta en helhetslösning för alla kommunikationskanaler, säger Lars Lindberg, delägare i [å:t kotyr].
För Piteåföretaget Helikopter innebär det att man fortsätter sin breddning och expansion. I höstas köpte man Luleåföretaget Loveatwork och etablerade därmed ett kontor med 4 anställda i Luleå. Sedan dess har man vuxit till 8 anställda i Luleå.
–Ett fördjupat samarbete med vännerna på [å:t kotyr], som arbetar med möten och events, stärker Helikopters produktportfölj gentemot våra kunder. Lägg därtill nya medarbetare som vässar vårt erbjudande inom content marketing, säger Ella Jonsson, delägare och kontorschef i Luleå.
Helikopter Brand Design har totalt 40 anställda vid kontoren i Piteå, Luleå, Skellefteå och Falun.